5/recent-posts/slider1

Viikon kiitollisuudet #2


Kiitollisuushaaste johon ajattelin minäkin osallistua. Meriannen mielessä-blogi haastoi meidät muut kertomaan mistä olet ollut kiitollinen. Niitähän tulee joka päivä kun vain kunnolla miettii, joillekkin päiville monta. Ruokitaan mieluummin niitä onnen tunteita kuin niitä negatiivisia joista tulee paha mieli niin itselle kuin muille. Näistä asioista olin kiitollinen tällä viikolla.






Maanantai

Jumilla oli vapaapäivä koska seuraava päivä oli Saksojen yhdistymispäivä. Näitä päiviä kutsutaan Brückentag eli siltapäiviksi. Minusta on huippua että täällä näitä yhden päivän välipäiviä pidetään vapaana, siihen menee tietenkin lomapäiviä mutta kiva se on saada neljän päivän pitkä viikonloppuvapaa. Eli kiitollinen isolle tehtaalle joka ymmärtää näiden pidennettyjen vapaiden päälle.

Tiistai

Saksojen yhdistymispäivä eli Deutsche einheit. Aamulla satoi vettä kun Esterin peestä niin päätettiin mennä AAMUSAUNAAN. Ehkä parasta mitä on maan päällä. Olen niin kiitollinen että meillä on sauna jonne pääsee lämmittelemään ja nautiskelemaan.

Keskiviikko

Huonosti nukutun yön jäljiltä mahdollisuus nukkua pitkään on ihanaa. Tuleva täysikuu piti minut hereillä neljä tuntia ja Kimin tunnin verran. Olen kiitollinen ettei minun tarvitse mennä joka päivä töihin. 

Torstai

on toivoa täynnä. Meillä on joka toinen torstai taaperoryhmän tapaaminen ja leivoin sinne korvapuusteja (koska eilen oli korvapuustipäivä). Kiitollinen että tällaisia ryhmiä löytyy ja niissä myös kivoja ihmisiä.





Perjantai

Täysikuu oli ja meni ja nukuttiin vihdoin hyvin koko perhe. Joka toinen perjantai meillä on SUOMI-koulu ja sinne tuli leivottua myös niitä korvapuusteja ja ne menivät kuumille kiville. Paras kommentti oli yhdeltä koululaiselta että "Nämä korvapuustit ovat aivan hyviä" Koittikohan hän sanoa että todella superhyviä vai mitä? No kuitenkin tuli todella hyvä mieli.

Lauantai

Vorarlbergin naiset kannustivat minut karjanlanpiirakka-savottaan. Olin taas saanut ylinopeussakot Itävallan puolella ja se maksoi minulle 60€. Joten ei auttanut muu kuin ottaa pulikka käteen ja alkaa vääntämään. Kiitollinen olen siitä kun Jumi oli Kimin kanssa kellarissa hommissa ja anoppikin tuli auttamaan minua. Saatiin tehtyä 48 piirakkaa myyntiin.

Sunnuntai

Olin lupautunut töihin ja työkaverin piti tulla myös muttei sitten tullutkaan. Joten työpäiväni venyi kahdella tunnilla ja teki iltapäivästäni hieman erilaisen kun olin suunnitellut. Meillä oli Feldkirchenissä Suomi 100-ohjelmaa "111 syytä rakastaa Suomea"-kirjan lukutilaisuus, kuvien ja suomalaisen musiikin säestyksellä. Aivan mahtavaa olin aivan haltioissani. Niin kiitollinen siitä hetkestä (lue:ripsivärit poskilla).





P.s. Kuvat ovat Schrunsista.

Muista seurata meitä myös
Facebookissa: Suomalainen im Allgäu 
Instagramissa: asentajahiltunen

Bloglovin' ja Blogit.fi

Ei kommentteja