5/recent-posts/slider1

Äitikirja - haaste



Tehtävänimikkeenä Laura haastoi bloggaavat äidit vastailemaan muutamaan äitiyteen liittyvään kysymykseen. Näin minä vastasin:





Kuinka monta lasta: 1

Kun sain tietää olevani raskaana, millaisia tunteita se herätti: Olin onnesta sekaisin vaikkakin hieman pelotti pysyykö kaveri matkassa. Olin nähnyt edellisenä yönä todella todentuntuisen unen joka sanoi että olen vihdoin raskaana. Tein testin joka näytti haaleasti että nyt on onnistuttu.

Kuvaile synnytystä kolmella sanalla: Sektio (sen myötä pieni pettymys), bua (=poika allgäun murteella), yllätys.

Parasta äitydessä: Seurata rakkaan kehitystä ja kasvamista. Rakkaus joka kasvaa joka päivä.

Pahinta äitiydessä: Se että ei pysty olemaan toisen pelastaja eikä pysty suojelemaan ikuisesti. Hänen pitää itse oppia ”ratkaisemaan” ongelmansa.

Must have -tavara joka helpottaa äitiyttä: Iso kannu teetä.

Must have -tavara vauvavuodelle: Isä joka on mukana 100% ja jonka myös annat osallistua vauvavuoteen.

Paras arkiruoka: Kesäkurpitsalasagne, helppo ja nopea.

Olen hyvä äiti koska: Minulla on pitkä pinna, joka on joskus kovin lyhyt. :)





Parasta lapsiperheen arjessa: Nauru ja ilo. On ihana seurata toisen kasvua ja asioiden oppimista. Tai huomata kuinka hän muistuttaa itseä tai puolisoa.

Pahinta lapsiperheen arjessa: Talvihaalarin pukeminen tai vaippojen vaihtaminen venkuloivalle lapselle. Hiki tulee pelkästä ajatuksesta.

Äitiydessä minut yllätti positiivisesti: Kuinka helppoa on ollut, vaikka vaikeuksia on ollut niin niistä on selvitty. Olen osannut ratkaista ongelmia yksin vaikkakin ohjeita ja vinkkejä olen saanut muilta mutta niistä olen koonnut itselleni oman polun.

Minun vinkkini äideille: Kuuntele itseäsi, sinä kasvata omat lapsesi niin kuin haluat.

Minun mottoni arjessa: Aina sattuu kun tapahtuu. Ja aina tapahtuu joko äidille tai lapselle.

Kun lapset menevät illalla nukkumaan minä: Katson telkkaria Jumin kainalossa, kirjoittelen blogia tai luen kirjaa ja usein juon teetä sen ison kannullisen.


Kiitos haasteesta Laura, tätä oli mukava tehdä.






Hyvää Äitienpäivää!


Voit itse myös osallistua haasteeseen vaikket olisikaan bloggaaja, kommenttikenttä on avoinna. Vink vink.


Vinkki: tulosta kysymykset vaikka omalle äidillesi äitienpäivän kunniaksi.


Kirjoittelin puolen vuoden kokemuksella äitiydestä tässä postauksessa.



Meitä voit seurata myös
Facebookissa: Suomalainen im Allgäu 
Instagramissa: asentajahiltunen


Ei kommentteja